Writing bài 3. Read the following text about the disadvantages of using electronic devices in class. Underline the words / phrases the writer uses to link the ideas in 2 together.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 5 tháng 6 2019 lúc 9:56:00
Câu hỏi
(Đọc bài văn sau về những bất lợi của việc sử dụng thiết bị điện tử trong lớp học. Gạch dưới những từ/cụm từ mà tác giả sử dụng để liên kết những ý tron I mục 2 cùng nhau.)
I do not support the use of personal electronic devices in learning because I see a lot of their disadvantages.
First of all, electronic devices distract students from their studies. Many students may play games, text, chat and cheat on their smartphones or tablets. They can go on the Internet, type questions and search for answers.
Second, when students use the Internet, they have access to inappropriate information, videos and pictures. They may spend many hours reading and watching, forgetting about their projects or assignments.
Last but not least, students might take embarrassing pictures of others, share them on the web or use them to demand money or force people to do things for them.
In conclusion, personal electronic devices may bring more harm than good to students, suggest that teachers ban or limit their use in the classroom.
Hướng dẫn giải
Tạm dịch:
Tôi không ủng hộ việc dùng những thiết bị điện tử cá nhân trong việc học bởi vì tôi thấy nhiều bât lợi của chúng.
Trước hết, thiết bị điện tử làm sao nhãng học sinh khỏi việc học. Nhiều học sinh có thể chơi trò chơi, nhắn tin, trò chuyện và gian lận trên điện thoại thông minh và máy tính bảng của chúng. Chúng có thể truy cập Internet, đánh câu hỏi và tìm câu trả lời.
Thứ hai là, khi học sinh sử dụng Internet, chúng truy cập những thông tin, video và ảnh không phù hợp, dành nhiều giờ để đọc và xem và quên đi những dự án và bài tập của chúng.
Cuối cùng nhưng không kém phần quan trọng, học sinh có thể chụp những bức hình đầy lúng túng của những người khác, chia sẻ chúng trên Internet hoặc sử dụng chúng đề tống tiền hoặc bắt người khác làm gì cho chúng.
Kết luận là, thiết bị điện tử cá nhân có thể mang đến nhiều điều hại hơn là tốt cho bọc 1 sinh. Tôi đề nghị những giáo viên cấm hoặc hạn chế việc học sinh sử dung chúng trong ỉóp học.
Update: 5 tháng 6 2019 lúc 9:56:00
Các câu hỏi cùng bài học
- Reading bài 1. Look at the pictures. What are the students doing? What do you think you are going to read about?
- Reading bài 2. Match each of the words or phrases with its meaning.
- Reading bài 3. Quickly read the text. Choose the best title for it.
- Reading bài 4. Read the text again. Answer the following questions.
- Reading bài 5. Discuss in pairs / groups. (Thảo luận theo cặp/ nhóm.)
- Speaking bài 1. Look at some arguments in favour of using electronic devices in learning. Match arguments 1-4 with explanations a-d.
- Speaking bài 2. Work in pairs. Read the arguments and explanations in again. Decide on the two most effective ways of using electronic devices. Explain why.
- Speaking bài 3. Work in pairs. Discuss how useful electronic devices are in learning, using the arguments in 1.
- Speaking bài 4. Work in groups. Answer the following questions. Note down your partners'answers and report them to the class.
- Listening bài 1. Look at the pictures and read the caption below these pictures. What are the students doing? What do you think you are going to listen about?
- Listening bài 2. Listen to a teacher giving instructions on how to use online English language materials. Decide if the statements are true (T) or false (F).
- Listening bài 3. Listen again and complete the following sentences by writing no more than three words.
- Listening bài 4. Work in groups. Ask and answer the question
- Writing bài 1. Look at the pictures of people using electronic devices. Think about one advantage and one disadvantage of using these devices in the classroom. Write them down and exchange your ideas with your partner.
- Writing bài 2. Read the following sentences about some advantages and disadvantages of using electronic devices in learning. Write A if it is an advantage or D if it is a disadvantage. Do you have a different opinion? Tell your partner.
- Writing bài 3. Read the following text about the disadvantages of using electronic devices in class. Underline the words / phrases the writer uses to link the ideas in 2 together.
- Writing bài 4. Read the sentences in 2 again. Use them to write a short text about the advantages of using electronic devices in learning.