Reading bài 4. Read the text again. Answer the following questions.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 5 tháng 6 2019 lúc 9:45:56
Câu hỏi
(Đọc bài văn lần nữa. Trả lời những câu hỏi sau.)
Hướng dẫn giải
1. We can download them on mobile devices and study anywhere.
2. We can see words on the screen and hear them spoken.
3. We can choose to practice with native English speakers of different accents and general.
4. They can use them to record real-life English speeches, lessons, songs or English language films from television or Internet.
5. Because it will make learning English easier, faster, more effective and more enjoyable.
Tạm dịch:
1. Những bài học số thuận tiện như thế nào?
Chúng ta có thể tải chúng lên những thiết bị di động và học ở bất kỳ đâu.
2. Bạn làm gì với những từ điển điện tử nói?
Chúng ta có thể thấy những từ trẽn màn hình và nghe chúng được đọc.
3. Phần mềm giúp cải thiện phát âm như thế nào?
Chúng ta có thể chọn thực hành với người nói tiếng Anh bản địa với giọng và giới tính khác nhau.
4. Người học tiếng Anh có thể sử dụng thiết bị di động như máy ghi âm hoặc máy chu hình như thế nào?
Họ có thể sứ dụng chúng để ghi âm bài nói tiếng Anh ờ đời thực, bài học, bài hoặc phim tiếng Anh từ ti vi hoặc Internet.
5. Tại sao bạn cần chọn một thiết bị mà phù hợp với cách học của bạn?
Bởi vi nó sẽ làm cho việc học tiếng Anh dễ hơn, nhanh hơn, hiệu quả hơn và vui hơn.
Update: 5 tháng 6 2019 lúc 9:45:56
Các câu hỏi cùng bài học
- Reading bài 1. Look at the pictures. What are the students doing? What do you think you are going to read about?
- Reading bài 2. Match each of the words or phrases with its meaning.
- Reading bài 3. Quickly read the text. Choose the best title for it.
- Reading bài 4. Read the text again. Answer the following questions.
- Reading bài 5. Discuss in pairs / groups. (Thảo luận theo cặp/ nhóm.)
- Speaking bài 1. Look at some arguments in favour of using electronic devices in learning. Match arguments 1-4 with explanations a-d.
- Speaking bài 2. Work in pairs. Read the arguments and explanations in again. Decide on the two most effective ways of using electronic devices. Explain why.
- Speaking bài 3. Work in pairs. Discuss how useful electronic devices are in learning, using the arguments in 1.
- Speaking bài 4. Work in groups. Answer the following questions. Note down your partners'answers and report them to the class.
- Listening bài 1. Look at the pictures and read the caption below these pictures. What are the students doing? What do you think you are going to listen about?
- Listening bài 2. Listen to a teacher giving instructions on how to use online English language materials. Decide if the statements are true (T) or false (F).
- Listening bài 3. Listen again and complete the following sentences by writing no more than three words.
- Listening bài 4. Work in groups. Ask and answer the question
- Writing bài 1. Look at the pictures of people using electronic devices. Think about one advantage and one disadvantage of using these devices in the classroom. Write them down and exchange your ideas with your partner.
- Writing bài 2. Read the following sentences about some advantages and disadvantages of using electronic devices in learning. Write A if it is an advantage or D if it is a disadvantage. Do you have a different opinion? Tell your partner.
- Writing bài 3. Read the following text about the disadvantages of using electronic devices in class. Underline the words / phrases the writer uses to link the ideas in 2 together.
- Writing bài 4. Read the sentences in 2 again. Use them to write a short text about the advantages of using electronic devices in learning.