Speaking bài 1. Look at some arguments in favour of using electronic devices in learning. Match arguments 1-4 with explanations a-d.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 5 tháng 6 2019 lúc 9:47:28
Câu hỏi
(Nhìn vào vài tranh luận về việc sử dụng thiết bị điộn tử để học tập. Nối những tranh luận 1-4 với phần giải thích a - d.)
Hướng dẫn giải
1 - d
2 - b
3 - c
4 - a
Tạm dịch:
1. Các thiêt bị điện tử làm cho cuộc sống ở trường tôi dễ dàng hơn và vui hơn.
Tôi khòng thích bài tập về nhà, nhưng tôi vui khi làm nó trên máy tính bảng. Chữ tôi xấu, vì thế đánh máy làm cho tôi và giáo viên dễ dàng hơn bởi vì tôi có thể thay đối bất kỳ cái gì và giáo viên của tôi có thế đọc những gì tôi viết.
2. Điện tử làm cho việc học và dạy nhanh hơn, dễ (làng hơn và tốt hơn.
Những thiết bị điện tử giúp học sinh tra cứu thông tin, ghi chú, viết bài và nộp chúng cho giáo viên. Chúng cho phép giáo viên chuấn bị bài học và châm bài.
3. Học sinh có thể thư giãn trong giờ giải lao bằng cách nghe nhạc, nhắn tin, trò chuyện hay chưi trò chơi trôn điện thoại di động.
Những khảo sát cho thấy rằng 90% người nghe nhạc trước khi viết bài luận hay dự án có kết quả tốt hơn.
4. Các thiết bị điện tử làm cho ba lô học sinh nhẹ hơn.
Học sinh có thồ thay thế cân nặng của vở và sách giáo khoa với một máy tính bảng mà có ghi chú và bài tập và cho phép truy cập vào sách giáo khoa.
Update: 5 tháng 6 2019 lúc 9:47:28
Các câu hỏi cùng bài học
- Reading bài 1. Look at the pictures. What are the students doing? What do you think you are going to read about?
- Reading bài 2. Match each of the words or phrases with its meaning.
- Reading bài 3. Quickly read the text. Choose the best title for it.
- Reading bài 4. Read the text again. Answer the following questions.
- Reading bài 5. Discuss in pairs / groups. (Thảo luận theo cặp/ nhóm.)
- Speaking bài 1. Look at some arguments in favour of using electronic devices in learning. Match arguments 1-4 with explanations a-d.
- Speaking bài 2. Work in pairs. Read the arguments and explanations in again. Decide on the two most effective ways of using electronic devices. Explain why.
- Speaking bài 3. Work in pairs. Discuss how useful electronic devices are in learning, using the arguments in 1.
- Speaking bài 4. Work in groups. Answer the following questions. Note down your partners'answers and report them to the class.
- Listening bài 1. Look at the pictures and read the caption below these pictures. What are the students doing? What do you think you are going to listen about?
- Listening bài 2. Listen to a teacher giving instructions on how to use online English language materials. Decide if the statements are true (T) or false (F).
- Listening bài 3. Listen again and complete the following sentences by writing no more than three words.
- Listening bài 4. Work in groups. Ask and answer the question
- Writing bài 1. Look at the pictures of people using electronic devices. Think about one advantage and one disadvantage of using these devices in the classroom. Write them down and exchange your ideas with your partner.
- Writing bài 2. Read the following sentences about some advantages and disadvantages of using electronic devices in learning. Write A if it is an advantage or D if it is a disadvantage. Do you have a different opinion? Tell your partner.
- Writing bài 3. Read the following text about the disadvantages of using electronic devices in class. Underline the words / phrases the writer uses to link the ideas in 2 together.
- Writing bài 4. Read the sentences in 2 again. Use them to write a short text about the advantages of using electronic devices in learning.