Speaking bài 2. Work in pairs. Read the arguments and explanations in again. Decide on the two most effective ways of using electronic devices. Explain why.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 5 tháng 6 2019 lúc 9:48:10
Câu hỏi
(Làm theo cặp. Đọc lại những tranh luận và giải thích trong phần 1. Quyết định hai cách hiệu quả nhất để sử dụng thiết bị điện tử. Giải thích tại sao.)
Hướng dẫn giải
1. The two most effective ways of using electronics are typing and preparing the lesson because students can change anything in their writing and teachers can prepare the lessons and grade, papers.
2. We think/believe listening to music is an effective way of using electronic devices because listening to music before working on essays and projects help people, have better results.
3. In my opinion, electronics make students’ backpack lighter.
Tạm dịch:
1. Hai cách sử dụng điện tử hữu ích nhất là đánh máy và chuẩn bị bài học bởi vì học sinh có thể thay đổi bất kỳ cái gì trong bài viết và giáo viên có thể chuẩn bị bài học và chấm bài.
2. Chúng tôi nghĩ rằng nghe nhạc là một cách hiệu quả khi sử dụng thiết bị điện tử bởi vì nghe nhạc trước khi làm bài tiểu luận hoặc dự án giúp người ta có kết quả tốt hơn.
3. Theo ý kiến tôi, các thiết bị điện tử làm cho ba lô của học sinh nhẹ hơn.
Update: 5 tháng 6 2019 lúc 9:48:10
Các câu hỏi cùng bài học
- Reading bài 1. Look at the pictures. What are the students doing? What do you think you are going to read about?
- Reading bài 2. Match each of the words or phrases with its meaning.
- Reading bài 3. Quickly read the text. Choose the best title for it.
- Reading bài 4. Read the text again. Answer the following questions.
- Reading bài 5. Discuss in pairs / groups. (Thảo luận theo cặp/ nhóm.)
- Speaking bài 1. Look at some arguments in favour of using electronic devices in learning. Match arguments 1-4 with explanations a-d.
- Speaking bài 2. Work in pairs. Read the arguments and explanations in again. Decide on the two most effective ways of using electronic devices. Explain why.
- Speaking bài 3. Work in pairs. Discuss how useful electronic devices are in learning, using the arguments in 1.
- Speaking bài 4. Work in groups. Answer the following questions. Note down your partners'answers and report them to the class.
- Listening bài 1. Look at the pictures and read the caption below these pictures. What are the students doing? What do you think you are going to listen about?
- Listening bài 2. Listen to a teacher giving instructions on how to use online English language materials. Decide if the statements are true (T) or false (F).
- Listening bài 3. Listen again and complete the following sentences by writing no more than three words.
- Listening bài 4. Work in groups. Ask and answer the question
- Writing bài 1. Look at the pictures of people using electronic devices. Think about one advantage and one disadvantage of using these devices in the classroom. Write them down and exchange your ideas with your partner.
- Writing bài 2. Read the following sentences about some advantages and disadvantages of using electronic devices in learning. Write A if it is an advantage or D if it is a disadvantage. Do you have a different opinion? Tell your partner.
- Writing bài 3. Read the following text about the disadvantages of using electronic devices in class. Underline the words / phrases the writer uses to link the ideas in 2 together.
- Writing bài 4. Read the sentences in 2 again. Use them to write a short text about the advantages of using electronic devices in learning.