WRITING 2 Below is a bar chart describing the results of a recent survey of approximately 500 employees about barriers to lifelong learning. Complete the sentences describing the five barriers, using the information in the chart and the useful expressions in the box.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 10 tháng 6 2019 lúc 10:43:12
Câu hỏi
(Dưới đây một biểu đồ cột mô tả các kết quả của một cuộc khảo sát gần đây của khoảng 500 nhân viên về những rào cản đối với việc học tập suốt đời. Hoàn thành các câu miêu tả năm rào cản, sử dụng thông tin trong biểu đồ và các biểu hiện hữu ích trong hộp)
Hướng dẫn giải
1. showed/shows, picked
2. the second rated
3. interviewed/asked
4. accounted for
5. A minority/A very small number
Tạm dịch:
1. Cuộc khảo sát cho thấy 77% nhân viên chọn thiếu tài chính là rào cản chính đối với việc học suốt đời.
2. Thiếu thời gian là rào cản được đánh giá thứ hai (66%).
3. Khoảng 22% số nhân viên được phỏng vấn trong cuộc khảo sát không biết tầm quan trọng của việc học suốt đời.
4. Không có lựa chọn với các chỉ tiêu có sẵn chiếm 20% số phản hồi của cuộc khảo sát.
5. Mộtsố ít, hoặc 10 phần trăm, các nhân viên không quan tâm đến học tập suốt đời.
Update: 10 tháng 6 2019 lúc 10:43:12
Các câu hỏi cùng bài học
- READING 1. Work with a partner. Ask and answer the questions below.
- READING 2. Read the text about lifelong learning and choose a heading for each paragraph.
- READING 3. Read the text and find the words or phrases in the text that have the following meanings. Write them in the space below.
- READING 4. Read the text again and answer the following questions.
- SPEAKING 1. Work in pairs. Discuss the following ideas about steps to keep learning throughout life. Put them in the order of importance.
- SPEAKING 2. Work with a partner. Fill the gaps in the presentation with some ideas in 1, and then complete its outline.
- LISTENING 1 Work in pairs. Match the words (1-5) with their meanings (a-e).
- LISTENING 2 Listen to a talk show about lifelong learning and choose the best answers.
- LISTENING 3 Listen again and decide if the statements are true (T) or false (F). Tick the correct box.
- LISTENING 4 Work in pairs. Ask and answer questions about someone you know that has succeeded in life thanks to lifelong learning.
- WRITING 1 Work in groups. Ask and answer the following question.
- WRITING 2 Below is a bar chart describing the results of a recent survey of approximately 500 employees about barriers to lifelong learning. Complete the sentences describing the five barriers, using the information in the chart and the useful expressions in the box.
- WRITING 3 Use the sentences in 2 to write a description of 150-180 words about barriers to lifelong learning based on the information from the bar chart.