READING 4 Read the text again. Decide if the following statements are true (T), false (F), or not given (NG). Tick the correct box
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 8 tháng 6 2019 lúc 10:50:19
Lý thuyết
Câu hỏi
(Đọc văn bản một lần nữa. Quyết định xem các nhận định sau đây là đúng (T), sai (F), hoặc không xác định (NG). Đánh dấu vào ô đúng)
Hướng dẫn giải
1. F
2. T
3. F
4. T
5. NG
Tạm dịch:
1. Điện thoại di động và Internet là những hình thức duy nhất của các phương tiện thông tin đại chúng.
2. Vai trò của các phương tiện thông tin đại chúng là để giải trí, vui chơi, thông tin, giáo dục, và gắn kết mọi người.
3. Điện thoại di động được coi là một phương tiện giao tiếp độc đáo.
4. Mọi người ngày nay thích tin nhắn nhanh và mạng xã hội hơn là thư điện tử.
5. Chỉ có phương tiện truyền thông kỹ thuật số mới có ảnh hưởng đến cuộc sống của người dân và xã hội.
Update: 8 tháng 6 2019 lúc 10:50:19
Các câu hỏi cùng bài học
- READING 1 Work in pairs. Put the words and phrases related to the mass media in three groups: print, television and the Internet. Use a dictionary to look up unfamiliar words.
- READING 2 Quickly read the text and choose the best heading.
- READING 3 Match each of the following words with its meaning. Use a dictionary if necessary.
- READING 4 Read the text again. Decide if the following statements are true (T), false (F), or not given (NG). Tick the correct box
- READING 5 Work in pairs. Tell each other about the forms of mass media that you use every day. Explain how you benefit from using them.
- SPEAKING 1 Complete the following conversation, using the sentences in the box. Then practise it with a partner.
- SPEAKING 2 Put the following opinions about using social networks in the appropriate box. Add yours if they are different.
- SPEAKING 3 Work in pairs. Have a similar conversation as the one in 1, discussing the advantages and disadvantages of using social networks and how you use them. Use the ideas in 2.
- LISTENING 1 Read about how three students use social media. Complete the sentences with the words from the box.
- LISTENING 2 Listen to a conversation between two students talking about language learning applications. Which of the following did they not talk about.
- LISTENING 3 Listen again. Give answers to the following questions.
- LISTENING 4 Work in groups of four. Listen again. What do think about Lan's ways of improving her English? What can you learn from her experience?
- WRITING 1 Work in pairs. Discuss the difference between a graph and a chart; and how to describe a pie chart
- WRITING 2 The pie chart below illustrates the forms of communication used by students in Intel Secondary School. Complete the description with the words in the box.
- WRITING 3 Study the pie chart and write a paragraph of 130-160 words to describe it.