READING 3 Match each of the following words with its meaning. Use a dictionary if necessary.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 8 tháng 6 2019 lúc 10:49:24
Lý thuyết
Câu hỏi
(Nối mỗi từ sau đây với ý nghĩa của nó. Sử dụng từ điển nếu cần thiết. )
Hướng dẫn giải
1.c 2. d 3. f 4.b 5. a 6. e
Tạm dịch:
1. khán giả - những người xem hoặc nghe chương trình
2. phát sóng - chiếu các chương trình trên TV hoặc đài
3. quảng cáo - một thông báo, hình ảnh, hoặc phim giới thiệu với mọi người về một sản phẩm, công việc hoặc dịch vụ
4. quần chúng - những người bình thường trong xã hội không phải là những người lãnh đạo hoặc những người được coi là không được giáo dục tốt
5. xuất hiện - xuất hiện, bắt đầu được biết đến hoặc nhìn nhận
6. phát hiện - một thời gian khi cái gì đó bắt đầu được sử dụng rộng rãi
Update: 8 tháng 6 2019 lúc 10:49:24
Các câu hỏi cùng bài học
- READING 1 Work in pairs. Put the words and phrases related to the mass media in three groups: print, television and the Internet. Use a dictionary to look up unfamiliar words.
- READING 2 Quickly read the text and choose the best heading.
- READING 3 Match each of the following words with its meaning. Use a dictionary if necessary.
- READING 4 Read the text again. Decide if the following statements are true (T), false (F), or not given (NG). Tick the correct box
- READING 5 Work in pairs. Tell each other about the forms of mass media that you use every day. Explain how you benefit from using them.
- SPEAKING 1 Complete the following conversation, using the sentences in the box. Then practise it with a partner.
- SPEAKING 2 Put the following opinions about using social networks in the appropriate box. Add yours if they are different.
- SPEAKING 3 Work in pairs. Have a similar conversation as the one in 1, discussing the advantages and disadvantages of using social networks and how you use them. Use the ideas in 2.
- LISTENING 1 Read about how three students use social media. Complete the sentences with the words from the box.
- LISTENING 2 Listen to a conversation between two students talking about language learning applications. Which of the following did they not talk about.
- LISTENING 3 Listen again. Give answers to the following questions.
- LISTENING 4 Work in groups of four. Listen again. What do think about Lan's ways of improving her English? What can you learn from her experience?
- WRITING 1 Work in pairs. Discuss the difference between a graph and a chart; and how to describe a pie chart
- WRITING 2 The pie chart below illustrates the forms of communication used by students in Intel Secondary School. Complete the description with the words in the box.
- WRITING 3 Study the pie chart and write a paragraph of 130-160 words to describe it.