READING bài 4. Complete these sentences with no more than three words.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 6 tháng 6 2019 lúc 15:59:16
Câu hỏi
(Hoàn thành mỗi câu với không quá ba từ.)
Hướng dẫn giải
1. students with disabilities
2. record popular books
3. participating fully in
4. "record-breaking"
5. this Christmas unforgettable
Tạm dịch:
1. Sinh viên trường Nguyễn Văn Trỗi sẽ tặng quà cho học sinh khuyết tật tại thành phố Hồ Chí Minh.
2. Một lớp học giám sát đã quyết định ghi lại sách phổ biến cho học sinh bị khuyết tật về đọc sách.
3. Một giám sát viên lớp khác tin rằng không nên ngăn cản những người khuyết tật tham gia đầy đủ vào cuộc sống của cộng đồng chúng ta.
4. Một người theo dõi lớp học đã nghĩ đến một hoạt động thú vị, nơi sinh viên sẽ tạo ra một chiếc bánh kem Yule Log để kỷ niệm Giáng sinh.
5. Ba lớp trưởng lớp học sẽ cố gắng làm cho Giáng sinh này không thể nào quên cho bạn bè khuyết tật của họ.
Update: 6 tháng 6 2019 lúc 15:59:16
Các câu hỏi cùng bài học
- READING bài 1. Look at these symbols. They are used to indicate acccss for people with disabilities. Write who each symbol is for.
- READING bài 2. Match each of the words with its meaning. Use a dictionary , if necessary.
- READING bài 3. Read a school magazine report on some interviews with class monitors. Choose the appropriate heading for each paragraph.
- READING bài 4. Complete these sentences with no more than three words.
- SPEAKING bài 1. Read the following phrases. Write R if it expresses a reason why people volunteer and A if it expresses a voluntary- activity.
- SPEAKING bài 2. The principal of a special school is interviewing a potential volunteer. Complete the interview, using the words in the box. Then practise it with a partner.
- SPEAKING bài 3. Read the information about two special schools in Viet Nam. Choose one of them. Work in pairs and make a similar interview as in 2. Ask why your partner wants to volunteer, what skills he / she can offer and how he / she can help.
- LISTENING bài 1. Look at the pictures. Can you recognise the people? What disabilities do you think they had?
- LISTENING bài 2. Listen to a radio programme about a famous youngster with a disability and fill the information.
- LISTENING bài 3. Listen again and complete the sentences with no more than four words or numbers.
- LISTENING bài 4. Work in groups. Ask and answer the question.
- WRITING bài 1. Read a student's article about a problem facing children with cognitive impairments, and the solutions she proposes. Put the phrases (a-c) in the appropriate spaces (1-3)
- WRITING bài 2. Read the article in 1 again and complete the following outline.
- WRITING bài 3. Choose one of the following problems and write an article of 160-180 words, using the outline in 2. You can use the suggestions below.