WRITING 2 The pie chart below illustrates the forms of communication used by students in Intel Secondary School. Complete the description with the words in the box.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 8 tháng 6 2019 lúc 10:56:13
Câu hỏi
(Biểu đồ hình tròn dưới đây minh họa các hình thức truyền thông được sử dụng bởi các sinh viên trong trường Trung học Intel. Hoàn thành các mô tả với các từ trong hộp.)
Hướng dẫn giải
1. preferences 2. recorded 3. majority
4. tied in 5. dominant 6. the least
Tạm dịch:
Biểu đồ tròn cho thấy các hình thức giao tiếp được ưa thích được ghi lại trong một cuộc khảo sát được thực hiện tại Trường Trung học Intel vào tháng 8 năm 2014. Dưới đây là một mô tả ngắn gọn về sở thích của học sinh. Mạng xã hội là được ghi nhận là hình thức giao tiếp được ưa thích nhất với phần lớn là 27%. Điện thoại di động đứng thứ hai ở mức 23%. Gửi email được ràng buộc chặt chẽ với chặt chẽ với tin nhắn tức thời với mức 17% mỗi. Ít nhất là đối mặt với xã hội trực tiếp, nó ít hơn 1% so với gửi email và nhắn tin tức thì.
Để kết luận, phương thức truyền thông chiếm ưu thế với học sinh của Trường Trung học Intel là mạng xã hội. Trong tất cả các hình thức khác - nói chuyện điện thoại di động, gửi email, gặp mặt trực tiếp và tin nhắn tức thì - học sinh sử dụng giao tiếp xã hội trực tiếp là ít nhất.
Update: 8 tháng 6 2019 lúc 10:56:13
Các câu hỏi cùng bài học
- READING 1 Work in pairs. Put the words and phrases related to the mass media in three groups: print, television and the Internet. Use a dictionary to look up unfamiliar words.
- READING 2 Quickly read the text and choose the best heading.
- READING 3 Match each of the following words with its meaning. Use a dictionary if necessary.
- READING 4 Read the text again. Decide if the following statements are true (T), false (F), or not given (NG). Tick the correct box
- READING 5 Work in pairs. Tell each other about the forms of mass media that you use every day. Explain how you benefit from using them.
- SPEAKING 1 Complete the following conversation, using the sentences in the box. Then practise it with a partner.
- SPEAKING 2 Put the following opinions about using social networks in the appropriate box. Add yours if they are different.
- SPEAKING 3 Work in pairs. Have a similar conversation as the one in 1, discussing the advantages and disadvantages of using social networks and how you use them. Use the ideas in 2.
- LISTENING 1 Read about how three students use social media. Complete the sentences with the words from the box.
- LISTENING 2 Listen to a conversation between two students talking about language learning applications. Which of the following did they not talk about.
- LISTENING 3 Listen again. Give answers to the following questions.
- LISTENING 4 Work in groups of four. Listen again. What do think about Lan's ways of improving her English? What can you learn from her experience?
- WRITING 1 Work in pairs. Discuss the difference between a graph and a chart; and how to describe a pie chart
- WRITING 2 The pie chart below illustrates the forms of communication used by students in Intel Secondary School. Complete the description with the words in the box.
- WRITING 3 Study the pie chart and write a paragraph of 130-160 words to describe it.