WRITING 1 Work in pairs. Discuss the difference between a graph and a chart; and how to describe a pie chart
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 8 tháng 6 2019 lúc 10:55:33
Câu hỏi
(Làm việc theo cặp. Thảo luận về sự khác biệt giữa một đồ thị và biểu đồ; và làm thế nào để mô tả biểu đồ hình tròn.)
Hướng dẫn giải
+ Charts and graphs represent a series of data but they are different from each other. Graphs are mainly used to represent variation in values over a period of time. Charts are used to give information about the frequency of different quantities in a single pictorial representation.
+ To describe a pie chart we should specify the information (content) and proportion of each segment, which can be measured in percentages (%) or fractions (e.g. one-third, a quarter).
Chú ý: Những thông tin được gạch chân học sinh có thể thay thế để phù hợp với tình huống của riêng mình.
Tạm dịch:
+ Biểu đồ và đồ thị đại diện cho một loạt dữ liệu nhưng chúng khác với nhau. Đồ thị được sử dụng chủ yếu để biểu diễn biến thể giá trị trong một khoảng thời gian. Các biểu đồ được sử dụng để cung cấp thông tin về tần suất các số lượng khác nhau trong một hình ảnh duy nhất.
+ Để mô tả biểu đồ hình tròn, chúng ta cần chỉ định thông tin (nội dung) và tỷ lệ của mỗi phân khúc, có thể được đo bằng phần trăm (%) hoặc phân số (ví dụ: một phần ba, một phần tư).
Update: 8 tháng 6 2019 lúc 10:55:33
Các câu hỏi cùng bài học
- READING 1 Work in pairs. Put the words and phrases related to the mass media in three groups: print, television and the Internet. Use a dictionary to look up unfamiliar words.
- READING 2 Quickly read the text and choose the best heading.
- READING 3 Match each of the following words with its meaning. Use a dictionary if necessary.
- READING 4 Read the text again. Decide if the following statements are true (T), false (F), or not given (NG). Tick the correct box
- READING 5 Work in pairs. Tell each other about the forms of mass media that you use every day. Explain how you benefit from using them.
- SPEAKING 1 Complete the following conversation, using the sentences in the box. Then practise it with a partner.
- SPEAKING 2 Put the following opinions about using social networks in the appropriate box. Add yours if they are different.
- SPEAKING 3 Work in pairs. Have a similar conversation as the one in 1, discussing the advantages and disadvantages of using social networks and how you use them. Use the ideas in 2.
- LISTENING 1 Read about how three students use social media. Complete the sentences with the words from the box.
- LISTENING 2 Listen to a conversation between two students talking about language learning applications. Which of the following did they not talk about.
- LISTENING 3 Listen again. Give answers to the following questions.
- LISTENING 4 Work in groups of four. Listen again. What do think about Lan's ways of improving her English? What can you learn from her experience?
- WRITING 1 Work in pairs. Discuss the difference between a graph and a chart; and how to describe a pie chart
- WRITING 2 The pie chart below illustrates the forms of communication used by students in Intel Secondary School. Complete the description with the words in the box.
- WRITING 3 Study the pie chart and write a paragraph of 130-160 words to describe it.