SPEAKING 1 Complete the following conversation, using the sentences in the box. Then practise it with a partner.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 8 tháng 6 2019 lúc 10:51:20
Câu hỏi
(Hoàn thành cuộc trò chuyện sau đây, bằng cách sử dụng câu trong hộp. Sau đó, luyện tập nó với một người bạn.)
Hướng dẫn giải
1. I closed it already
2. someone hacked it last month
3. I'm busy to prepare for the exam at the end of the school year
4. it's fun to share with our friends our work and feelings sometimes
5. Er... Most of my day
6. I also read others'profiles miles away
Tạm dịch:
Ann: Bạn có tài khoản nào trên Facebook hay Twitter, Ninh?
Ninh: Có. Nhưng tôi đã đóng nó rồi.
Ann: Oh, thật sao? Sao lại vậy?
Ninh: Vâng, ai đó đã tấn công nó vào tháng trước.
Ann: Tại sao bạn không mở một cái mới?
Ninh: Bởi vì tôi bận chuẩn bị cho kì thi cuối năm.
Ann: Oh, tôi hiểu. Tuy nhiên, sẽ rất vui khi thỉnh thoảng chia sẻ với bạn bè của chúng ta công việc và cảm xúc của chúng ta.
Ninh: Tôi biết. Nhưng tôi đã từng bị phân tâm trong công việc của tôi khi tôi lên mạng.
Ann: Bạn đã dùng bao nhiêu giờ trong ngày?
Ninh: ờ, hầu hết thời gian của tôi!
Ann: Bạn đã làm gì sau đó?
Ninh: Tôi đã cập nhật hồ sơ, chia sẻ ảnh và video của tôi với bạn bè, và tôi cũng đọc hồ sơ của người khác..
Ann: Đúng vậy, nó thực sự mất rất nhiều thời gian cho những điều này!
Ninh: Bạn nói đúng. Nhưng không còn nữa. Bây giờ tôi phải tập trung vào kỳ thi sắp tới.
Update: 8 tháng 6 2019 lúc 10:51:20
Các câu hỏi cùng bài học
- READING 1 Work in pairs. Put the words and phrases related to the mass media in three groups: print, television and the Internet. Use a dictionary to look up unfamiliar words.
- READING 2 Quickly read the text and choose the best heading.
- READING 3 Match each of the following words with its meaning. Use a dictionary if necessary.
- READING 4 Read the text again. Decide if the following statements are true (T), false (F), or not given (NG). Tick the correct box
- READING 5 Work in pairs. Tell each other about the forms of mass media that you use every day. Explain how you benefit from using them.
- SPEAKING 1 Complete the following conversation, using the sentences in the box. Then practise it with a partner.
- SPEAKING 2 Put the following opinions about using social networks in the appropriate box. Add yours if they are different.
- SPEAKING 3 Work in pairs. Have a similar conversation as the one in 1, discussing the advantages and disadvantages of using social networks and how you use them. Use the ideas in 2.
- LISTENING 1 Read about how three students use social media. Complete the sentences with the words from the box.
- LISTENING 2 Listen to a conversation between two students talking about language learning applications. Which of the following did they not talk about.
- LISTENING 3 Listen again. Give answers to the following questions.
- LISTENING 4 Work in groups of four. Listen again. What do think about Lan's ways of improving her English? What can you learn from her experience?
- WRITING 1 Work in pairs. Discuss the difference between a graph and a chart; and how to describe a pie chart
- WRITING 2 The pie chart below illustrates the forms of communication used by students in Intel Secondary School. Complete the description with the words in the box.
- WRITING 3 Study the pie chart and write a paragraph of 130-160 words to describe it.