Speaking 2 Work in pairs. Complete the conversation using the lifestyle choices in 1 and the reasons in the box.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 8 tháng 6 2019 lúc 10:08:48
Câu hỏi
(Làm việc theo cặp. Hoàn thành cuộc trò chuyện bằng cách sử dụng lựa chọn lối sống trong phần 1 và những lý do trong hộp.)
Hướng dẫn giải
Kevin: Mai, what do you think are green activities at home?
Mai: I'm no expert, but I think that we should take short showers instead of long baths.
Kevin: Can you tell me more about it?
Mai: Well, the main reason for this is to save electricity water and other non-renewable energy resources.
Kevin: I totally agree with you and I think we shouldn't ask our parents to buy us motorcycles for convenient travelling since it is environmentally unfriendly. Just let me explain. Avoiding using these vehicles wil I help reduce traffic congestion and air pollution, which causes global warming and health problems.
Mai: Yes, I totally agree with you. I think everybody should be better aware of green lifestyles that help protect the environment.
Tạm dịch:
Kevin: Mai, bạn nghĩ gì về hành động xanh ở nhà?
Mai: Tớ không có chuyên môn, nhưng tớ nghĩ rằng chúng ta nên tắm vòi hoa sen nhanh thay vì tắm bồn tắm lâu.
Kevin: Bạn có thể nói nhiều hơn về điều đó?
Mai: Vâng, mục đích chính cho việc này là để tiết kiệm điện nước và các nguồn năng lượng không tái tạo khác.
Kevin: Tớ hoàn toàn đống ý với bạn và tớ nghĩ chúng ta không nên yêu cầu bố mẹ mua cho chúng ta xe máy để thuận tiện đi lại vì nó không thân thiện với môi trường. Hãy để tôi giải thích. Tránh sử dụng các phương tiện này, tớ sẽ giúp giảm tắc nghẽn giao thông và ô nhiễm không khí, cái mà gây ra sự nóng lên toàn cầu và vấn đề về sức khỏe.
Mai: Vâng, tớ hoàn toàn đồng ý với bạn. Tớ nghĩ mọi người nên biết rõ hơn lối sống xanh giúp bảo vệ môi trường.
Update: 8 tháng 6 2019 lúc 10:08:48
Các câu hỏi cùng bài học
- Reading Task 1. Look at the pictures. Match the pictures with the appropriate word or phrases.
- Reading Task 2. Read the following article about soot pollution. Choose the appropriate heading (a-d) for each paragraph.
- Reading Task 3. Work in pairs. Complete each of the following sentences with no more than five words.
- Reading Task 4. Discuss with a partner. Are soot emissions a problem in your community or in Viet Nam in general?
- Speaking 1 Put the following lifestyle choices in the appropriate box.
- Speaking 2 Work in pairs. Complete the conversation using the lifestyle choices in 1 and the reasons in the box.
- Speaking 3 Work in groups of four. Think of a green activity and discuss how it will benefit the environment. Compare your activity with other groups.
- Listening 1 Work in pairs. Discuss and prepare an action plan for the Go Green Week in your school. In your plan, describe the activities for each day and the reasons for doing them.
- Listening 2 Listen to a talk show and answer the following questions.
- Listening 3 Listen again and decide if the statements are true (T), false (F), or not given (NG). Tick correct box
- Listening 4 Listen again and complete the table. Use more than five words for each blank.
- Listening 5 Work in pairs. Discuss what you can do to change your lifestyles and go green.
- Writing 1 Read the incomplete essay about the advantages and disadvantages of green energy. Use the ideas in the following boxes to complete the second and third paragraphs.
- Writing 2 Use the ideas in the following boxes to write an essay of 180-250 words about the advantages and disadvantages of consuming organic food, using the outline of the essay in 1.