Reading Task 3. Work in pairs. Complete each of the following sentences with no more than five words.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 8 tháng 6 2019 lúc 10:07:05
Câu hỏi
(Làm việc theo cặp. Hoàn thành mỗi câu sau đây với không nhiều hơn năm từ.)
Hướng dẫn giải
1. We know about carbon dioxide and its impact on global warming, but we know little about soot./don't know much about soot.
(Chúng tôi biết về carbon dioxide và tác động của nó đối với việc nóng lên toàn cầu, nhưng chúng ta biết rất ít về bụi than / không biết nhiều về bồ hóng.)
2. Soot comes from the burning of coal, oil, wood, and other fuels.
(Bồ hóng đến từ việc đốt than, dầu, gỗ, và các nhiên liệu khác.)
3. Black carbon is the second most damaging greenhouse gas after carbon dioxide.
(Cacbon đen là khí nhà kính gây tổn hại thứ hai sau khi carbon dioxide.)
4. Soot particles can be easily breathed in because they are smaller than dust and mould/very tiny.
(Bồ hóng có thể dễ dàng hít vào người bởi vì chúng nhỏ hơn bụi và nấm mốc / rất nhỏ.)
5. People can reduce black carbon emissions at home by using clean, alternative fuel stoves for cooking and heating.
(Mọi người có thể làm giảm lượng khí thải carbon đen ở nhà bằng cách sử dụng bếp nhiên liệu sạch thay thế để nấu ăn và sưởi ấm.)
Update: 8 tháng 6 2019 lúc 10:07:05
Các câu hỏi cùng bài học
- Reading Task 1. Look at the pictures. Match the pictures with the appropriate word or phrases.
- Reading Task 2. Read the following article about soot pollution. Choose the appropriate heading (a-d) for each paragraph.
- Reading Task 3. Work in pairs. Complete each of the following sentences with no more than five words.
- Reading Task 4. Discuss with a partner. Are soot emissions a problem in your community or in Viet Nam in general?
- Speaking 1 Put the following lifestyle choices in the appropriate box.
- Speaking 2 Work in pairs. Complete the conversation using the lifestyle choices in 1 and the reasons in the box.
- Speaking 3 Work in groups of four. Think of a green activity and discuss how it will benefit the environment. Compare your activity with other groups.
- Listening 1 Work in pairs. Discuss and prepare an action plan for the Go Green Week in your school. In your plan, describe the activities for each day and the reasons for doing them.
- Listening 2 Listen to a talk show and answer the following questions.
- Listening 3 Listen again and decide if the statements are true (T), false (F), or not given (NG). Tick correct box
- Listening 4 Listen again and complete the table. Use more than five words for each blank.
- Listening 5 Work in pairs. Discuss what you can do to change your lifestyles and go green.
- Writing 1 Read the incomplete essay about the advantages and disadvantages of green energy. Use the ideas in the following boxes to complete the second and third paragraphs.
- Writing 2 Use the ideas in the following boxes to write an essay of 180-250 words about the advantages and disadvantages of consuming organic food, using the outline of the essay in 1.