Listening 1 Work in pairs. Discuss and prepare an action plan for the Go Green Week in your school. In your plan, describe the activities for each day and the reasons for doing them.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 8 tháng 6 2019 lúc 10:10:10
Câu hỏi
(Làm việc theo cặp. Thảo luận và chuẩn bị một kế hoạch hành động cho Tuần Lễ Xanh trong trường của bạn. Trong kế hoạch của bạn, mô tả các hoạt động cho mỗi ngày và lý do thực hiện chúng.)
Hướng dẫn giải
Monday:
activities: invite local enviromental groups to have booths at school
reasons: students can go and talk to them
Tuesday
actives: check for any mould growth on the classroom furniture especially during hot and humid weather.
reasons: clean classroom
...
Chú ý: Những thông tin được gạch chân học sinh có thể thay thế để phù hợp với tình huống của riêng mình.
Tạm dịch:
Thứ Hai:
hoạt động: mời các nhóm môi trường địa phương mở gian hàng ở trường
lý do: học sinh có thể đến và trò chuyện với họ.
Thứ Ba:
hoạt động: kiểm tra bất kỳ sự phát triển nấm mốc trên đồ nội thất lớp học đặc biệt trong thời tiết nóng và ẩm
lý do: làm sạch lớp học
Update: 8 tháng 6 2019 lúc 10:10:10
Các câu hỏi cùng bài học
- Reading Task 1. Look at the pictures. Match the pictures with the appropriate word or phrases.
- Reading Task 2. Read the following article about soot pollution. Choose the appropriate heading (a-d) for each paragraph.
- Reading Task 3. Work in pairs. Complete each of the following sentences with no more than five words.
- Reading Task 4. Discuss with a partner. Are soot emissions a problem in your community or in Viet Nam in general?
- Speaking 1 Put the following lifestyle choices in the appropriate box.
- Speaking 2 Work in pairs. Complete the conversation using the lifestyle choices in 1 and the reasons in the box.
- Speaking 3 Work in groups of four. Think of a green activity and discuss how it will benefit the environment. Compare your activity with other groups.
- Listening 1 Work in pairs. Discuss and prepare an action plan for the Go Green Week in your school. In your plan, describe the activities for each day and the reasons for doing them.
- Listening 2 Listen to a talk show and answer the following questions.
- Listening 3 Listen again and decide if the statements are true (T), false (F), or not given (NG). Tick correct box
- Listening 4 Listen again and complete the table. Use more than five words for each blank.
- Listening 5 Work in pairs. Discuss what you can do to change your lifestyles and go green.
- Writing 1 Read the incomplete essay about the advantages and disadvantages of green energy. Use the ideas in the following boxes to complete the second and third paragraphs.
- Writing 2 Use the ideas in the following boxes to write an essay of 180-250 words about the advantages and disadvantages of consuming organic food, using the outline of the essay in 1.