LISTENING 3 Listen to the second part of the talk and choose the best option to complete the statements or answer the questions.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 8 tháng 6 2019 lúc 14:54:09
Câu hỏi
(Nghe phần thứ hai của buổi nói chuyện và chọn lựa chọn tốt nhất để hoàn thành các nhận định hoặc trả lời các câu hỏi.)
Click tại đây để nghe:
1. According to Peter Shawl, wildlife becomes endangered because .
A the population of some species grow too fast
B natural habitats are destroyed by humans
C the stronger animals kill the weaker
2. Animals' habitats become polluted when humans .
A cut down forest trees
B build more houses
C use chemicals in agriculture
3. When tigers are hunted and killed, which of their parts are collected and used?
A Their bones
B Their fur
C Their teeth
4. Which of the following uses of elephant tusks is mentioned in the talk?
A Making false teeth.
B Producing traditional medicine to treat diseases.
C Making valuable items.
Hướng dẫn giải
1. B 2. C 3. A 4. C
Tạm dịch:
1. Theo Peter Shawl, động vật hoang dã trở nên bị đe dọa vì môi trường sống tự nhiên bị phá hủy bởi con người.
2. Môi trường sống của động vật bị ô nhiễm khi con người sử dụng hóa chất nông nghiệp
3. Khi hổ bị săn bắt và giết, phần nào của họ được thu thập và sử dụng?
A. xương của chúng.
4. Việc sử dụng ngà voi nào sau đây được đề cập trong cuộc nói chuyện?
C Làm các đồ vật có giá trị.
Audio Script:
Now let's turn to the two main dangers to wildlife. Loss of habitat is the first one. The higher the world's population becomes, the greater the need for food and housing gets. People cut down forest trees to make more room for land for agriculture and building housing. To increase crop production, people may also use pesticides and fertilizers. As a result, wild animals' natural living space gets smaller and more polluted. The second danger is hunting and poaching. Animals can be killed not just for food, but for other purposes. In many Asian countries, tiger bones and rhino horns are believed to be able to treat diseases while elephant tusks are used to make valuable ivory objects.
As you can see, the two dangers that I mentioned involve human activities. Therefore, we are responsible for the loss of biodiversity and we need to take immediate action to protect and conserve wildlife.
Dịch Script:
Bây giờ chúng ta hãy chuyển sang hai mối nguy hiểm chính đối với động vật hoang dã. Mất môi trường sống là điều đầu tiên. Dân số thế giới ngày càng cao, nhu cầu về thực phẩm và nhà cửa càng lớn. Người dân chặt cây lâm nghiệp để lấy đất cho nông nghiệp và xây dựng nhà ở. Để tăng sản lượng cây trồng, người ta cũng có thể sử dụng thuốc trừ sâu và phân bón. Kết quả là không gian sinh sống tự nhiên của động vật hoang dã nhỏ hơn và ô nhiễm hơn. Nguy cơ thứ hai là săn và bắt. Động vật có thể bị giết chết không chỉ lấy thực phẩm, mà còn cho các mục đích khác. Tại nhiều quốc gia Châu Á, xương hổ và sừng tê giác được cho là có khả năng điều trị bệnh tật trong khi các con ngựa voi được sử dụng để làm vật ngà voi có giá trị.
Như bạn thấy, hai mối nguy hiểm mà tôi đề cập đến liên quan đến hoạt động của con người. Do đó, chúng ta chịu trách nhiệm về việc mất đa dạng sinh học và chúng ta cần có hành động ngay lập tức để bảo vệ và bảo tồn động vật hoang dã.
Update: 8 tháng 6 2019 lúc 14:54:09
Các câu hỏi cùng bài học
- READING 1 Discuss with a partner.
- READING 2 Below are three people's opinions posted on the fantasticwildlife.org website. Read the text and decide what they are talking about
- READING 3 Whose opinions are these? Write the correct name in the space before each statement.
- READING 4 Find the prepositions in the reading text to complete these phrases and expressions. Use a dictionary to find their meanings.
- READING 5 Discuss with a partner.
- SPEAKING 1 Put the following ways of protecting rhinos and coral reefs in the correct boxes.
- SPEAKING 2 Work with a partner. Use the information in 1 or your own ideas to prepare a talk about how to protect rhinos or coral reefs. The following phrases and expressions may help you.
- LISTENING 1 Below is the conservation status scale which indicates whether a species still exists and how likely it is to become extinct in the near future. Match the three phrases indicating three threatened' levels with the numbers 1,2 and 3.
- LISTENING 2 Listen to the first part of a talk given by Peter Shawl, a conservation biologist, and check your answers in 1.
- LISTENING 3 Listen to the second part of the talk and choose the best option to complete the statements or answer the questions.
- LISTENING 4 Listen to the second part again. Complete the summary of the talk, writing one word in each blank.
- LISTENING 5 Do you agree with Peter Shawl that humans are responsible for the loss of biodiversity? Discuss with a partner.
- WRITING 1 Match the pictures with the animals' names. Then discuss the questions with a partner.
- WRITING 2 Read the facts about the Komodo dragon and the blue whale. Write a, b, c, d, or e in the space provided to match the title with the correct section.
- WRITING 3. Choose one of the two species in 2 and write a report of 150-200 words to describe it. Follow the plan below.