WRITING bài 2. Read the article in 1 again and complete the following outline.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 6 tháng 6 2019 lúc 16:21:05
Câu hỏi
(Đọc lại bài báo ở bài tập I và hoàn thành dàn ý dưới đây.)
Hướng dẫn giải
Introduction Children with cognitive impairments often face discrimination in life.
Solution 1: People should learn more about children with cognitive impairments.
Solution 2: There should be more contacts between people with cognitive impairments and non-disabled people.
Conclusion: Better understanding and better cooperation between the two groups of people will change attitudes and reduce discrimination.
Tạm dịch:
Giới thiệu Trẻ khiếm khuyết về nhận thức thường phải đối mặt với sự phân biệt trong cuộc sống.
Giải pháp 1: Mọi người nên tìm hiểu thêm về trẻ khuyết tật về nhận thức.
Giải pháp 2: Nên có nhiều mối liên hệ giữa những người bị suy giảm nhận thức và những người không bị tàn tật.
Kết luận: Hiểu biết tốt hơn và hợp tác tốt hơn giữa hai nhóm người sẽ thay đổi thái độ và giảm sự phân biệt đối xử.
Update: 6 tháng 6 2019 lúc 16:21:05
Các câu hỏi cùng bài học
- READING bài 1. Look at these symbols. They are used to indicate acccss for people with disabilities. Write who each symbol is for.
- READING bài 2. Match each of the words with its meaning. Use a dictionary , if necessary.
- READING bài 3. Read a school magazine report on some interviews with class monitors. Choose the appropriate heading for each paragraph.
- READING bài 4. Complete these sentences with no more than three words.
- SPEAKING bài 1. Read the following phrases. Write R if it expresses a reason why people volunteer and A if it expresses a voluntary- activity.
- SPEAKING bài 2. The principal of a special school is interviewing a potential volunteer. Complete the interview, using the words in the box. Then practise it with a partner.
- SPEAKING bài 3. Read the information about two special schools in Viet Nam. Choose one of them. Work in pairs and make a similar interview as in 2. Ask why your partner wants to volunteer, what skills he / she can offer and how he / she can help.
- LISTENING bài 1. Look at the pictures. Can you recognise the people? What disabilities do you think they had?
- LISTENING bài 2. Listen to a radio programme about a famous youngster with a disability and fill the information.
- LISTENING bài 3. Listen again and complete the sentences with no more than four words or numbers.
- LISTENING bài 4. Work in groups. Ask and answer the question.
- WRITING bài 1. Read a student's article about a problem facing children with cognitive impairments, and the solutions she proposes. Put the phrases (a-c) in the appropriate spaces (1-3)
- WRITING bài 2. Read the article in 1 again and complete the following outline.
- WRITING bài 3. Choose one of the following problems and write an article of 160-180 words, using the outline in 2. You can use the suggestions below.