READING bài 2. Match each of the words with its meaning. Use a dictionary , if necessary.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 6 tháng 6 2019 lúc 15:57:56
Lý thuyết
Câu hỏi
(Hãy ghép mỗi từ theo đúng nghĩa của nó. Sử dụng từ điển nếu cần.)
Hướng dẫn giải
1. b 2. d 3. e 4. a 5. c
Tạm dịch:
1. năng lượng - có nhiều năng lượng và sự nhiệt tình
2. nhiệt tình - trong một cách cho thấy rất nhiều hứng thú
3. phương châm - một nhóm các từ thường được sử dụng trong các chiến dịch để thu hút sự chú ý của mọi người.
4. liên quan - mời hoặc để ai đó tham gia vào một hoạt động
5. ủng hộ - sự khuyến khích hoặc giúp đỡ thực tiễn
Update: 6 tháng 6 2019 lúc 15:57:56
Các câu hỏi cùng bài học
- READING bài 1. Look at these symbols. They are used to indicate acccss for people with disabilities. Write who each symbol is for.
- READING bài 2. Match each of the words with its meaning. Use a dictionary , if necessary.
- READING bài 3. Read a school magazine report on some interviews with class monitors. Choose the appropriate heading for each paragraph.
- READING bài 4. Complete these sentences with no more than three words.
- SPEAKING bài 1. Read the following phrases. Write R if it expresses a reason why people volunteer and A if it expresses a voluntary- activity.
- SPEAKING bài 2. The principal of a special school is interviewing a potential volunteer. Complete the interview, using the words in the box. Then practise it with a partner.
- SPEAKING bài 3. Read the information about two special schools in Viet Nam. Choose one of them. Work in pairs and make a similar interview as in 2. Ask why your partner wants to volunteer, what skills he / she can offer and how he / she can help.
- LISTENING bài 1. Look at the pictures. Can you recognise the people? What disabilities do you think they had?
- LISTENING bài 2. Listen to a radio programme about a famous youngster with a disability and fill the information.
- LISTENING bài 3. Listen again and complete the sentences with no more than four words or numbers.
- LISTENING bài 4. Work in groups. Ask and answer the question.
- WRITING bài 1. Read a student's article about a problem facing children with cognitive impairments, and the solutions she proposes. Put the phrases (a-c) in the appropriate spaces (1-3)
- WRITING bài 2. Read the article in 1 again and complete the following outline.
- WRITING bài 3. Choose one of the following problems and write an article of 160-180 words, using the outline in 2. You can use the suggestions below.