SPEAKING bài 3. Lan, Mai and Minh arc talking about the activities presented in 1. Work in grou of three. Complete their conversation using the phrases in the box and then practise it.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 7 tháng 6 2019 lúc 10:25:16
Câu hỏi
(Lan, Mai và Minh đang nói về các hoạt động được trình bày ở mục 1. Thực hành theo nhóm 3 người. Sử dụng các cụm từ trong hộp để hoàn thành đoạn hội thoại, tập nói theo đoạn hội thoại đó.)
Hướng dẫn giải
1. energy use
2. electronic devices
3. planting trees
4. carbon dioxide
5. reusing and recycling
Tạm dịch:
Lan: Minh, cái nào trong số các hoạt động này bạn cho là hiệu quả nhất để giảm thiểu hiện tượng nóng lên toàn cầu?
Minh: Theo ý mình thì hoạt động có hiệu quả nhất là việc cắt giảm sử dụng năng lượng. Nếu bạn sử dụng bóng đèn chiếu sáng LED hoặc tất các thiết bị điện tử khi không dùng đến chúng, bạn có thể tiết kiệm một lượng lớn điện năng.
Lan: Ừ. mấy việc này không khó thực hiện. Thế ý kiến của bạn thế nào, Mai?
Mai: Mình cho rằng trồng cây là cách giảm bớt sự nóng lên toàn cầu có hiệu quả nhất.
Minh: Mình không chắc về điều này. Lý do gì khiến bạn nghĩ vậy?
Mai: Vì cây hấp thụ khí CO2 và nhả khí O2. Mỗi cây có thể hấp thụ khoảng một tấn CO2 trong toàn bộ vòng đời. Bạn có đồng ý với mình không Lan?
Lan: Hừm, mình không nghĩ những hoạt động này có thể giảm đáng kể hiện tượng nóng lên toàn cầu. Mình tin rằng việc tái sử dụng và tái chế là cách làm hiệu quả hơn bởi vì chúng giảm bớt lãng phí và ô nhiễm, đồng thời bảo tồn tài nguyên thiên nhiên.
Update: 7 tháng 6 2019 lúc 10:25:16
Các câu hỏi cùng bài học
- READING bài 1. Work with a partner and what problems are described in the pictures. Then answer the question: what do you know about the problems?
- READING bài 2. Read the text and select the statement that expresses its main idca.
- READING bài 3. Match the words with their meanings.
- READING bài 4. Answer the following questions.
- READING bài 5. Work in groups. Discuss with a partner.
- SPEAKING bài 1. Work in pairs. In your opinion, which of the activities in the table below can help t reduce global warming.
- SPEAKING bài 2. The table below presents the reasons why the activities in 1 can help reduce glob warming. Match them with the activities.
- SPEAKING bài 3. Lan, Mai and Minh arc talking about the activities presented in 1. Work in grou of three. Complete their conversation using the phrases in the box and then practise it.
- SPEAKING bài 4. What do you think about these solutions to global warming? Work in groups of 3. Use the ideas in 1 & 2 to a have similar conversation.
- LISTENING bài 1. a. Match the words with the pictures and answer the question.
- LISTENING bài 2. Professor Linn is talking to a class of grade 11 students about global warming Listen to the talk and choose the best answers.
- LISTENING bài 3. Listen to the talk again and answer the questions.
- LISTENING bài 4. Work in groups. Discuss if the weather patterns in Viet Nam have changed over the last ten years. Provide some examples. Then report the results to the class.
- WRITING bài 1. Which are the causes and which are the effects of global warming. Complete the diagram w ith the ideas below.
- WRITING bài 2. Work in pairs. Discuss and complete the outline using the ideas from 1. Brainstem some possible solutions.
- WRITING bài 3. Now write your essay (between 160-180 words) using the helpful expressions in the box, the outline and your notes in 2.