SPEAKING bài 2. The table below presents the reasons why the activities in 1 can help reduce glob warming. Match them with the activities.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 7 tháng 6 2019 lúc 10:24:38
Câu hỏi
(Bảng dưới đây giải thích lý do tại sao các hoạt động ở mục 1 có thể giúp giảm thiểu hiện tượng nóng lên toàn cầu. Ghép lý do với các hoạt động đó.)
Hướng dẫn giải
1. e 2. b 4. c
5. a 6. d
Tạm dịch:
1. Sử dụng phương tiện giao thông xanh: đi xe đạp hoặc đi bộ - Hoạt động này giúp giảm bớt lượng khí phát thải từ việc đốt cháy xăng dầu đề vận hành tàu xe.
2. Giảm sự dụng các sản phẩm giấy - Hoạt động này cứu được cây rừng vì đây là những sản phẩm làm bằng gỗ.
3. Cắt giảm sử dụng năng lượng: sử dụng bóng đèn LED và rút phích cắ các thiết bị điện tử không sử dụng - Đây là cách sử dụng điện năng hiệu quả và lâu bền hơn nhiều. Thậm chí khi máy được tắt, các thiết bị điện tử vẫn sử dụng điện.
4. Trồng cây bất cứ nơi nào có thể phát triển - Chúng hấp thụ khí CO2 và nhá khí O2. Một cây có thể hấp thụ khoảng một tấn khí Co2 trong toàn bộ vòng đời.
5. Tái sử dụng và tái chế thủy tinh, nhựa, giấy và các sản phẩm khác - Hoạt động này giúp giảm bớt lãng phí và ô nhiễm, đồng thời bảo tồn tài nguyên thiên nhiên.
Update: 7 tháng 6 2019 lúc 10:24:38
Các câu hỏi cùng bài học
- READING bài 1. Work with a partner and what problems are described in the pictures. Then answer the question: what do you know about the problems?
- READING bài 2. Read the text and select the statement that expresses its main idca.
- READING bài 3. Match the words with their meanings.
- READING bài 4. Answer the following questions.
- READING bài 5. Work in groups. Discuss with a partner.
- SPEAKING bài 1. Work in pairs. In your opinion, which of the activities in the table below can help t reduce global warming.
- SPEAKING bài 2. The table below presents the reasons why the activities in 1 can help reduce glob warming. Match them with the activities.
- SPEAKING bài 3. Lan, Mai and Minh arc talking about the activities presented in 1. Work in grou of three. Complete their conversation using the phrases in the box and then practise it.
- SPEAKING bài 4. What do you think about these solutions to global warming? Work in groups of 3. Use the ideas in 1 & 2 to a have similar conversation.
- LISTENING bài 1. a. Match the words with the pictures and answer the question.
- LISTENING bài 2. Professor Linn is talking to a class of grade 11 students about global warming Listen to the talk and choose the best answers.
- LISTENING bài 3. Listen to the talk again and answer the questions.
- LISTENING bài 4. Work in groups. Discuss if the weather patterns in Viet Nam have changed over the last ten years. Provide some examples. Then report the results to the class.
- WRITING bài 1. Which are the causes and which are the effects of global warming. Complete the diagram w ith the ideas below.
- WRITING bài 2. Work in pairs. Discuss and complete the outline using the ideas from 1. Brainstem some possible solutions.
- WRITING bài 3. Now write your essay (between 160-180 words) using the helpful expressions in the box, the outline and your notes in 2.