WRITING bài 3. Match each problem with its sign. Then discuss with a partner.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 6 tháng 6 2019 lúc 14:26:43
Lý thuyết
Câu hỏi
(Hãy ghép từng vấn đề một với các dấu hiệu của nó. Sau đó thảo luận với bạn bên cạnh.)
Hướng dẫn giải
1. Lacking time-management skills: c,d
2. Suffering from stress: a, e
3. Lacking interpersonal: b, f
Tạm dịch:
a. Không thể tập trung và có vấn đề về bộ nhớ
b. Không cảm thấy thoải mái khi nói chuyện với mọi người hoặc làm việc trong một nhóm
c. Không thể sắp xếp công việc một cách hiệu quả
d. Không biết làm thế nào để ưu tiên công việc
e. Luôn luôn cảm thấy lo lắng và không thể ngủ ngon vào ban đêm
f. Có khó khăn trong việc truyền đạt ý tưởng hay ý kiến
1. Thiếu kỹ năng quản lý thời gian
2. Mệt mỏi vì căng thẳng
3. Thiếu tự tin cá nhân
Update: 6 tháng 6 2019 lúc 14:26:43
Các câu hỏi cùng bài học
- READING bài 1. Work with a partner, ask and answer the questions.
- READING bài 2. Read the text and select the statement that expresses its main idea.
- READING bài 3. Read the text again. Dccidc whether the sentences are true (T), false (F), or not given (NG).
- READING bài 4. Answer the following questions.
- READING bài 5. Work in groups. Discuss the questions.
- SPEAKING bài 1. The table below presents the skills teens need to develop in order to he independent, and the reasons why those skills are necessary. Work in pairs. Discuss and match the skills with the appropriate reasons.
- SPEAKING bài 2. Lan and Minh are talking about what they think are the most important skills the need in order to be independent. Use the words in the box to complete their conversation. Then practicc it in pairs.
- LISTENING bài 1. Look at the photo and answer the questions.
- LISTENING bài 2. Listen to an interview on Life Skills, the most popular radio show for teens and parents, and match the statements with the speakers.
- LISTENING bài 3. Answer the questions.
- WRITING bài 1. Read the advertisement for life skills courses in Teenage Magazine below and answer the questions.
- WRITING bài 2. Denise is interested in the life skills courses. Below is her letter asking for further information, but the parts are jumped-up. Put them in the right order according to the template on page 32.
- WRITING bài 3. Match each problem with its sign. Then discuss with a partner.
- WRITING bài 4. Imagine that you have one of the problems above. Write a letter similar to the one in 1 to Ms Brown for advice on a suitale course and get further information about: