WRITING bài 3. Brochures are often used to inform people and includc information texts. Read some features of an information text and the brochure above. Work with a partner anc find examples of each feature.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 6 tháng 6 2019 lúc 17:12:51
Câu hỏi
(Cẩm nang du lịch thường được dùng để cung cấp thông tin cho mọi người và bao gồm cả những bài viết cung cấp thông tin. Hãy đọc một số nét đặc trưng của một bài viết cung cấp thông tin cuốn cẩm nang du lịch ở trên. Làm việc với bạn bên cạnh và tìm ví dụ cho mỗi nét đặc trưng.)
Hướng dẫn giải
a. The extract in 2 consists of five paragraphs.
b. Examples of impersonal language and present tenses: covers a land area, is about, is Ha Noi, speak Vietnamese. export products include, are football is know for, is home
c. There are five paragraphs and each one focuses on a different topic and has a headir.Ị summarising the topic.
d. Important information is highlighted: land area, population, agricultural exporter, high ranks, oldest, 54, World Heritage Sites.
Tạm dịch:
a. Một đoạn văn thông tin bao gồm một vài đoạn văn.
b. Nó sử dụng ngôn ngữ không có sự hiện diện và thực tế mô tả các sự kiện chính xác và các con số.
c. Mỗi đoạn văn có phụ đề và đề cập đến một khía cạnh khác nhau của chủ đề.
d. Thông tin quan trọng được nhấn mạnh để thu hút sự chú ý của độc giả
Trả lời:
a. bao gồm năm đoạn văn.
b. Ví dụ về ngôn ngữ không có cá nhân và thời điểm hiện tại: bao gồm một diện tích đất, là khoảng, ở Hà Nội, nói tiếng Việt. sản phẩm xuất khẩu bao gồm, là bóng đá được biết đến, là nhà
c. Có năm đoạn văn và mỗi bài tập đều tập trung vào một chủ đề khác nhau và có một đầu đề. Tóm tắt chủ đề.
d. Các thông tin quan trọng được nhấn mạnh: diện tích đất, dân số, xuất khẩu nông nghiệp, cấp bậc cao, lâu đời nhất, 54, di sản thế giới.
Update: 6 tháng 6 2019 lúc 17:12:51
Các câu hỏi cùng bài học
- READING bài 1. Match the countries with their national flags. Check the answers with a partner.
- READING bài 2. The following text has five paragraphs. Read it first, and then match the headings (1-5) with the paragraphs (A-E).
- READING bài 3. Find the words or expressions in the text that have the following meanings. Write them in the correct space.
- READING bài 4. Read the text again and answer the questions.
- SPEAKING bài 1. Match each country with its capital city and listen to check your answer.
- SPEAKING bài 2. Listen to a brief introduction to an ASEAN member state and complete the text with the correct numbers.
- SPEAKING bài 3. Work in pairs. Student A uses the table below and student B uses the table on page 69. Ask each other questions to fill the gaps in your table.
- SPEAKING bài 4. Work in groups. Use the information in 1,2 and in READING to talk about one ASEAN country. Report to the class.
- LISTENING bài 1. Match the words (1-6) with the words and phrases (a-f) to form compounds or meaningful phrases. Compare with a partner.
- LISTENING bài 2. Listen to a sports intructor's talk. What is he talking about? Tick the correct box.
- LISTENING bài 3. Listen again and decide if the statements arc true (T) or false (F).
- LISTENING bài 4. Listen again and complete the following ASG medal table.
- WRITING bài 1. Read the following information about Viet Nam. Fill the gaps with the corrcct words or phrases in the box.
- WRITING bài 2. Read the extract from a short brochure introducing Viet Nam. Match the subheadings (1-5) with the paragraphs (a-e).
- WRITING bài 3. Brochures are often used to inform people and includc information texts. Read some features of an information text and the brochure above. Work with a partner anc find examples of each feature.
- WRITING bài 4. Write about a short brochure (160-180 words) introducing an ASEAN country. Use the information about Indonesia below or a different ASEAN country of your choice.