Bài 6. Underline the words ending in -ic and circle the words ending in -al in the following sentences. Mark the stress in each word. Listen and check your answer, then repeat the sentences.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 30 tháng 5 2019 lúc 10:41:09
Lý thuyết
Câu hỏi
(Gạch dưới những phần cuối từ -ic và khoanh tròn phần cuối từ - al trong những câu sau. Đánh dấu vào mỗi từ. Nghe và kiểm tra những câu trả lời của em, sau đó lặp lại các câu.)
Click tại đây để nghe:
Hướng dẫn giải
1. scien'tific
2. 'national
3. 'medical
4. ’chemical
5. dra'matic
Tạm dịch:
1. Theo nghiên cứu khoa học, những vật chất siêu nhỏ có thể giúp làm sạch ô nhiễm phóng xạ.
2. Chất lượng nước đã trở thành một vấn đề quốc gia.
3. Nhiều người nhận được sự chữa trị y tế vì bị bệnh
4. Chất thải hóa học có thể gây ô nhiễm nước.
5. Việc giảm ô nhiễm không khí rõ rệt trong năm rồi.
Update: 30 tháng 5 2019 lúc 10:41:09
Các câu hỏi cùng bài học
- Bài 1. Complete the table with appropriate verbs, nouns, and adjectives.
- Bài 2. Complete the sentences with the words from the table in 1. You do not need to use all the words. The first letter of each word has been provided.
- Bài 3. a. Decide which sentence in each pair of sentences is a cause and which is an effect. Write C9 for cause) or E (for effect) next to each sentence. Note that the words in brackets relate to Activity 3b.
- Bài 3b. Combine the sentences in each pair into a new sentence that shows a cause/ effect relationship. Use the cause or effect signal word or phrase given in brackets. You will have to add, delete, or change words in most sentences.
- Bài 4. Work in groups. Look at the pairs of pictures. Give as many sentences as possible to show cause/ effect relationships.
- Bài 5. Listen and mark the stress in each word, then repeat it.
- Bài 6. Underline the words ending in -ic and circle the words ending in -al in the following sentences. Mark the stress in each word. Listen and check your answer, then repeat the sentences.