Bài 4. Look at these advertising examples from websites of some space tourism companies. Underline the words/phrases that you think make the advertisements sound persuasive.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 1 tháng 6 2019 lúc 15:10:06
Lý thuyết
Câu hỏi
( Nhìn vào những ví dụ quảng cáo từ trang web của một công ty du lịch không gian. Gạch dưới những từ/ cụm từ mà bạn nghĩ rằng làm cho bài quảng cáo có sức thuyết phục hơn)
"Become a lunar explorer. Join the greatest private expedition of our time."
"An amazing, life-changing experience."
"Ready To Become An Astronaut?"
Hướng dẫn giải
"Become a lunar explorer. Join the greatest private expedition of our time."
"An amazing, life-changing experience."
"Ready To Become An Astronaut?".
Tạm dịch:
Trở thành một người khám phá mặt trăng. Tham gia chuyến thám hiểm cá nhân của thời đại chúng ta"
Một trải nghiệm đầy thử thách và kinh ngạc.
Sẵn sàng trở thành một phi hành gia chưa?
Update: 1 tháng 6 2019 lúc 15:10:06
Các câu hỏi cùng bài học
- Bài 1. Look at the pictures and discuss with your partner what is happening in them. Can you guess what the recording is about? Now listen and check.
- Bài 2. Listen again then answer the questions with NO MORE THAN THREE WORDS.
- Bài 3. Match the numbers to their references, then listen and check your answers.
- Bài 4. Look at these advertising examples from websites of some space tourism companies. Underline the words/phrases that you think make the advertisements sound persuasive.
- Bài 5. Can you guess what is being advertised? Find the answer in the box.
- Bài 6. Write a short ad (2-4 sentences) to advertise these products. You can use strong adjectives, active verbs, imperatives, comparatives questions, etc.