Task 2: Work in groups. Read the seat plan. Decide the best seat for each person, using the information in Task 1.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 17 tháng 6 2019 lúc 16:27:19
Câu hỏi
(Làm việc từng nhóm. Đọc sơ đồ chỗ ngồi. Quyết định chỗ ngồi tốt nhất cho từng người, dùng thông tin ở Task 1)
Conduct a conversation like this:
(Dẫn cuộc hội thoại như thế này:)
A: I think Mary should sit in section B.
B: Yes. Put her in seat 16.
A: No. That's not a good idea because Susan wants to sit near her.
B: OK. Seat 37 would be better.
A: That's fine for them both.
Hướng dẫn giải
Conversation 1:
A: I think Tim should seat in section C.
B: OK. Put him in seat 1 or 9.
A: That's a good idea because there he can enjoy the sunshine and fresh air.
Conversation 2:
A: I think Mrs Andrews should sit in section A.
B: Yes. Put her in seat 43.
A: No. I think it's not a good seat because she needs to see all the students.
B: OK. Seat 46 would be better.
Tạm dịch:
A: Tôi nghĩ Mary nên ngồi ở khu B.
B: Vâng. Đặt cô ấy vào ghế 16.
A: Không. Đó không phải là một ý tưởng hay bởi vì Susan muốn ngồi gần cô ấy.
B: OK. Ghế 37 sẽ tốt hơn.
A: Điều đó tốt cho cả hai.
***
Cuộc hội thoại 1:
A: Tôi nghĩ Tim nên ngồi ở khu C.
B: OK. Đặt anh ta vào ghế 1 hoặc 9.
A: Đó là một ý tưởng hay vì anh ấy có thể tận hưởng ánh nắng mặt trời và không khí trong lành.
Cuộc hội thoại 2:
A: Tôi nghĩ bà Andrews nên ngồi ở khu A.
B: Đúng vậy. Đặt cô ấy vào ghế 43.
A: Không. Tôi nghĩ đó không phải là chỗ ngồi tốt vì cô ấy cần phải nhìn thấy tất cả các học sinh.
B: OK. Ghế 46 sẽ tốt hơn.
Update: 17 tháng 6 2019 lúc 16:27:19
Các câu hỏi cùng bài học
- Task 1: Tim's class is going on a boat trip on Lake Michigan in Chicago. Read the information about some of the participants.
- Task 2: Work in groups. Read the seat plan. Decide the best seat for each person, using the information in Task 1.
- Task 3: Work in pairs. Which seat do you think is the most suitable for you? Why? Use the information in Task 1 as suggestions.