Speaking bài 3. Work in pairs. Practise the following conversation.
Gửi bởi: Nguyễn Thị Ngọc Vào 5 tháng 6 2019 lúc 10:46:04
Câu hỏi
(Làm theo cặp. Thực hành bài thoại sau.)
Student A: We are facing severe environmental pollution despite the fact that many world organisations are working hard to reduce it.
Student B: Well, it is a result of human activities in modern times. For example, air pollution is a consequence of fossil fuel burning by motor vehicles, factories, aircraft and rockets.
Student A: You're right. It leads to a series of environmental problems such as acid rain, greenhouse effect, global warming and health problems.
Student B: Well, if this goes on, the Earth may soon become a dangerous place to live on. Therefore, we must do something before it is too late.
Hướng dẫn giải
Tạm dịch:
Học sinh A: Chúng ta đang đối mặt với ô nhiễm môi trường nghiêm trọng mặc dù rằng nhiều tổ chức đang làm việc vất vả để giảm thiểu nó.
Học sinh B: À, nó là kết quả của những hoạt động con người trong thời hiện đại. Ví dụ ô nhiễm không khí là kết quả của việc đốt nhiên liệu hóa thạch của các phương tiện xe cộ, nhà máy, máy bay và tôn lửa.
Học sinh A: Bạn nói đúng. Nó dẫn đến hàng loạt những vấn đề môi trường như mưa axít, hiệu ứng nhà kính, trái đất ấm lên và những vấn đề sức khỏe.
Học sinh B: À, nếu điều này tiếp tục, trái đất có lẽ sớm trở thành một nơi nguy hiểm để sống. Vì vậy, chúng ta phải làm gì đó trước khi quá muộn.
Update: 5 tháng 6 2019 lúc 10:46:04
Các câu hỏi cùng bài học
- Reading bài 1. What do you think the environmental impact in each photo is? Read the text quickly and check your answers.
- Reading bài 2. Quickly read the text and select the best title.
- Reading bài 3. Match each highlighted word in the text with its definition below.
- Reading bài 4. Are the sentences true (T) or false (F)? Correct the false sentences.
- Reading bài 5. Work in groups. Discuss the types of pollution in your neighbourhood and their consequences.
- Speaking bài 1. Label the photos with the types of pollution.
- Speaking bài 2. Read the text in the READING section again. Complete the table below. Include your ideas, if necessary.
- Speaking bài 3. Work in pairs. Practise the following conversation.
- Speaking bài 4. Work in groups. Choose one of the types of pollution in 2. Use the information from the table to prepare a similar conversation as in 3.
- Listening bài 1. Look at the photo and describe what you see.
- Listening bài 2. Listen to a student's talk. What is he talking about? Tick the correct box.
- Listening bài 3. Listen again. Tick the words you hear. Look up the meanings of unfamiliar words in a dictionary.
- Listening bài 4. Listen again. Complete the sentences with one or two words from the talk.
- Listening bài 5. Ask and answer the following questions.
- Writing bài 1. What do you see in the picture? What does the text in the picture mean? Do you turn off the tap while you are brushing your teeth?
- Writing bài 2. The following paragraphs are extracts from a student's talk giving some practical advice on reducing water and electricity consumption at home. Quickly read the text and match the headings (a-d) with the paragraphs (1-4).
- Writing bài 3. Match the following sentences with the paragraphs (1-4) in 2.
- Writing bài 4. Choose one of the following limited natural resources to write three paragraphs similar to those in 2: paragraph 1 to introduce the type of pollution, paragraph 2 to give some practical advice and paragraph 3 to conclude.